Noc hrůzy (Fright Night) – Colin Farrell (recenze)

12. june 2012 at 20:25 | Terezka. |  recenze
Dneska jelikož pršelo celej den a já byla fakt lína, tak mě napadlo si po dlouhý době udělat celkem povalečskej den. Ve škole jsem byla 5 hodin a pak jsem ještě musela na tělák na odpoledku takže jsem byla i utahaná a prospělo mi tohle odpoledne. Byla jsem zachumlaná v teplý peřince s hrnek teplýho kakaa v ruce a pustila jsem si film noc hrůzy a tak mě prostě napadlo vám sem dát recenzi ( nepsala jsem jí já ) dole je zdroj tak se koukněte :-)
Remake hororové komedie z 80. let. Charley (Anton Yelchin) žije s matkou v domku na předměstí Las Vegas, má krásnou holku a právě se přerodil ze šprta v docela sympatického týpka (ostatní šprty samozřejmě nechal za sebou). Mohlo by to být zajímavé existenciální drama o tom, jak předstírá někoho jiného jen proto, aby zbalil holku, a přitom by ho pořád pronásledovala minulost v podobě komiksů, světelných mečů a masek Darth Vadera. Do vedlejšího domu se totiž přistěhuje Colin Farrell, což je upír. A začnou se dít obvyklé věci (mizející sousedé apod.). Charley pak v zoufalství požádá o pomoc kabaretního zabijáka upírů Petera Vincenta (skvělý David Tennant). Ten ho nejprve vyhodí, ale nakonec se rozhodne mu pomoci. Právě postava Petera Vincenta je nejlepší součástí filmu. Do mysli se mi vkrádají slova jako "přehnaná" a "karikatura", ale poté, co jsem viděl epizodu Crisse Angela, pochopil jsem, že takoví idioti (a zdaleka ne tak sympatičtí jako Tennant) skutečně existují. A každý, kdo si dělá legraci z Crisse Angela, má mé sympatie.Na druhou stranu byl absolutně příšerný Charleyho kamarád z doby, kdy byl šprtem. Nebyl špatně zahraný, ale postava byla velmi nesympatická. Byl jsem rád, když umřel. Tvůrci film rozdělili zhruba na dvě poloviny. První měla být vtipná a měla představit všechny postavy a ukázat paranoický strach teenagera, kterému matka nevěří, že ten sympaťák od vedle je upír. Druhá měla být klasická hororová vyvražďovačka, kdy hrdinové zběsile prchají před upírem a hlavní hrdina si to s ním nakonec rozdá a vyhraje. Potíž je, že Noc hrůzy má být hororová komedie, a jako taková rozhodně nefunguje. Po komické stránce selhává každou chvíli. Zbylá hororově-akční část je sice profesionálně odvedená, ale první část filmu diváka natolik otupila, že si zlepšení nedokáže užít. Noc hrůzy je lehce nadprůměrný film s výborným hereckým obsazením (Yelchin, Farrell a Tennant zachraňují, co se dá) a krásnými holkami. Ale strávit s tím 100 minut života je zbytečné